مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 16:002022-11-06پزشكي

کاهش تولید آنتی بیوتیک به چه قیمتی؟


موضوع کمبود آنتی بیوتیک در هنگامه طغیان آنفلوآنزا همچنان ادامه دارد، موضوعی که حتی با خرید و ورود آنتی بیوتیک وجه دیگری هم یافته است.

هر چند سمت و سوی انتقادها به بی توجهی وزارت بهداشت در عدم تامین داروی مورد نیاز برمی گردد اما موضوع کمبود آنتی بیوتیک معلول های دیگری هم دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جام جم در ادامه نوشت: برخی کارشناسان دارویی بخشی از دلایل کمبود آنتی بیوتیک را به دلیل کاهش تولید داروی آنتی بیوتیک در دو ماه گذشته در کشور و همزمانی با شیوع آنفلوآنزا می دانند؛ چراکه همه گیری آنفلوآنزا و کاهش تولید داروی آنتی بیوتیک به طور همزمان چنین مشکلاتی را ایجاد کرده است.

البته که همان روزها بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میانگین بالای مصرف دارو در ایران را هم به سیاهه دلایل کمبود آنتی بیوتیک اضافه کرد و گفت: تجویز دارو در نسخ، 1.

5 قلم در دنیاست اما در کشور ما چهار قلم در نسخ تجویز می شود و این موضوع مصرف دارو را بالا می برد.

گرچه علت کمبود آنتی بیوتیک منطقی نبودن تجویز دارو و مصرف بالای آن توسط مردم اعلام شد و همین موضوع هم همچنان مورد مناقشه است اما بار دیگر وزیر بهداشت این موضوع را با پرده برداشتن از تخلف دو شرکت بزرگ داروساز در تولید آنتی بیوتیک مورد نیاز کشور فاش کرد و اعلام کرد: این شرکت ها برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تولید آنتی بیوتیک به چه قیمتی؟

کاهش تولید آنتی بیوتیک به چه قیمتی؟