مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 16:452022-11-06پزشكي

این گاز بی رنگ و بو انسان را تا پای مرگ می کشاند


سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن (CO) سالانه افراد زیادی را در کشور تحت تأثیر قرار می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مونواکسید کربن (CO) گازی بی رنگ، بی بو و سمی است که سردرد و سرگیجه تا کما و مرگ را شامل می شود.

 دکتر سید حسین موسوی روز یکشنبه 15 آبان اظهار کرد: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن (CO) سالانه افراد زیادی را در کشور تحت تأثیر قرار می دهد.

تظاهرات بالینی طیفی را شامل می شود که از سردرد و سرگیجه تا کما و مرگ را شامل می شود که متأسفانه میزان مرگ ومیر آن بین 1 تا 3 درصد است.

وی افزود: این گاز بی بو و بی رنگ سطوح بیشتر از 6 واحد به طور بالقوه در مدت زمان طولانی تری سمی است و سطح مسمومیت خونی 2درصد یا بیشتر در غیر سیگاری ها و 10درصد یا بیشتر در افراد سیگاری غیرطبیعی در نظر گرفته می شود و ممکن است علائم ایجاد کند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از بیمارانی که از مسمومیت با CO جان سالم به درمی برند از عواقب طولانی مدت عصبی و عاطفی رنج می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این گاز بی رنگ و بو انسان را تا پای مرگ می کشاند

این گاز بی رنگ و بو انسان را تا پای مرگ می کشاند