مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 17:452022-11-06اقتصادي

تولید بیش از 5 میلیون اصله نهال شناسه دار در نظرآباد


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تولید بیش از 5 میلیون اصله نهال شناسه دار در استان البرز و صدور گواهی بهداشت قرنطینه داخلی جهت جابجایی آنها در سطح استان و کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، علیرضا بدری، مدیر حفظ نباتات استان البرز با همراهی کارشناسان مدیریت حفظ نباتات و کلینیک گیاهپزشکی طرف قرارداد، از نهالستان های مجوزدار شهرستان فردیس، کرج و مرکز کشت بافت رازی واقع در شهرستان نظرآباد بازدید کرد.

مدیر حفظ نباتات استان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه 20 نهالستان مجوز دار در استان البرز وجود دارد که ظرفیت های قابل توجهی در زمینه تولید نهال دارند، گفت: باید از ظرفیت های بخش خصوصی و سایر دستگاه هایی که فعالیت هایشان مرتبط و در عرصه های کشاورزی انجام می شود در جهت احیا و توانمند سازی این نهالستان ها استفاده کرد.

بدری افزود: به منظور بررسی عوامل خسارت زای قرنطینه ای در نهالستان های مجوز دار استان در سال جاری تا کنون 60 مرحله بازدید در طی سه دوره انجام شده است و در این بازدید ها که توسط کلینیک های گیاهپزشکی دارای مجوز از سازمان حفظ نباتات و تحت نظارت مدیریت حفظ نباتات استان انجام می شود، عوامل خسارتزا بصورت میدانی و آزمایشگاهی در نهال های تولیدی نهالستان ها و مراکز کشت بافت گیاهی مورد بررسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 5 میلیون اصله نهال شناسه دار در نظرآباد

تولید بیش از 5 میلیون اصله نهال شناسه دار در نظرآباد