مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 00:552022-11-06سياسي

سامانه پدافندی جدید چین؛ با قابلیت شکار اهداف ریز پرنده و رادار گریز


صنایع هوا فضای چین سامانه ضد پهپاد جدیدی را معرفی کرده که راه حل های هوشمند و موثری را برای جنگ های امروزی ارائه می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پاسخ به چالش های جدید در جنگ های امروزی توسط پهپادها با پرواز در ارتفاع پایین، گلوبال تایمز روز یکشنبه نوشت، چین این دستاورد دفاعی خود را در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی هوانوردی چین در شهر ژوهای در استان گوانگدونگ  به نمایش گذاشته است.

این سامانه جدید توسط آکادمی شرکت علوم و صنعت هوافضای چین ، بزرگترین سازنده موشک این کشور طراحی و توسعه یافته است.

وانگ ونگانگ سخنگوی این آکادمی گفت: ظهور پهپادها با قابلیت پرواز در ارتفاع پایین، سرعت کم و انداه کوچک با کاربردهای متفاوت در میدان نبرد، چشم انداز جنگ را متحول کرده است.

وی ادامه داد: حتی پیشرفته ترین سامانه های ضد هوایی نیز می توانند در مواجهه با چنین پهپادهایی بی فایده شوند، زیرا پهپادها در نقطه کور رادارها پرواز می کنند.

به طور کلی، اکثر رادارها هنگام شناسایی در فضای بالاتر بهتر عمل می کنند و به همین دلیل در ارتفاع پایین و مناطق نزدیک به زمین کارایی لازم را ندارند.

به گفته این مقام چینی، سرعت پایین پرواز و منطقه کوچک انعکاس راداری نیز دشواری سامانه های پدافندی سنتی را برای شناسایی و حمله به آنها افزایش می د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه پدافندی جدید چین؛ با قابلیت شکار اهداف ریز پرنده و رادار گریز

سامانه پدافندی جدید چین؛ با قابلیت شکار اهداف ریز پرنده و رادار گریز