مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 06:052022-11-07پزشكي

کودکان مبتلا به HIV با ریسک بیشتر اختلال رشد عصبی مواجهند


تحقیقات جدید در زامبیا نشان می دهد که کودکان آلوده به اچ آی وی علیرغم داشتن بیماری HIV به خوبی کنترل شده، به طور قابل توجهی در ارزیابی های عصبی عملکرد بدتری دارند.

- تحقیقات جدید در زامبیا نشان می دهد که کودکان آلوده به اچ آی وی علیرغم داشتن بیماری HIV به خوبی کنترل شده، به طور قابل توجهی در ارزیابی های عصبی عملکرد بدتری دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساینس دیلی، این یافته ها نشان می دهد این گروه از کودکان ممکن است با مشکلات شناختی و سلامت روانی دست و پنجه نرم کنند.

با این حال، این تحقیقات همچنین نشان می دهد که مداخله زودهنگام در قالب تغذیه بهتر و درمان های ضدرتروویروسی ممکن است به کاهش این تأثیر کمک کند.

دیوید بیردن ، سرپرست تیم تحقیق از مرکز پزشکی دانشگاه روچستر، گفت: اچ آی وی همچنان یک بار عمده سلامت جهانی است و کودکانی که در هنگام زایمان در معرض این ویروس قرار می گیرند، با افزایش سن در معرض خطر بیشتری برای مشکلات عصبی شناختی و روانپزشکی مانند افسردگی قرار دارند.

یافته های جدید حاصل مطالعه اختلالات عصبی مرتبط با HIV در زامبیا است، که شامل گروهی متشکل از 600 کودک زامبیایی HIV مثبت و منفی 8 تا 18 ساله است که به مدت 5 سال تحت نظر بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان مبتلا به HIV با ریسک بیشتر اختلال رشد عصبی مواجهند

کودکان مبتلا به HIV با ریسک بیشتر اختلال رشد عصبی مواجهند