مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 08:052022-11-07اقتصادي

زارعان گلستان در پیچ وخم بیمه کشاورزی/ خلف وعده ها ادامه دارد


با وجود اهمیت بیمه در تأمین آرامش و معاش نسبی کشاورز، زارعان گلستانی به دلیل تأخیر در پرداخت و به صرفه نبودن مبلغ غرامت در مقایسه با هزینه حق بیمه، - تمایلی به استفاده از آن ندارند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- الهام رئوفی فر: بیمه کشاورزی به عنوان یکی از مؤثرترین روش های مدیریت ریسک در بخش زراعت پذیرفته شده و بر همین اساس کمتر کشوری است که نوعی از بیمه کشاورزی را ارائه نکرده باشد.

با وجود اینکه گلستان هرساله آبستن حوادثی از قبل گرمای شدید، سیل، باران های سیل آسا و آتش سوزی است اما کشاورزان این منطقه تمایلی به بیمه محصولات کشاورزی ندارند.

برخی علت این بی انگیزگی را خلف وعده بیمه در پرداخت خسارت و عده ای به صرفه نبودن غرامت بیمه در صورت بروز حوادث می دانند.

به باور کارشناسان، یکی از راه های کاهش دغدغه کشاورزان در این سال ها، به جز خرید تضمینی، بیمه محصولات کشاورزی است؛ موضوعی که زارعان گلستانی نسبت به آن ذهنیت مثبتی ندارند و معتقد هستند جهاد کشاورزی گلستان به عنوان نهادی حامی در این حوزه موفق ظاهر نشده است.

بیمه از انجام تعهدات خود شانه خالی می کند این موضوعی است که یک فعال حوزه کشاورزی هم آن را تأیید می کند و به خبرنگار مهر ، می گوید: بیمه در زمان پرداخت غرامت محصولات کشاورزی بهانه جویی کرده و از انجام تعهدات خود شانه خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زارعان گلستان در پیچ وخم بیمه کشاورزی/ خلف وعده ها ادامه دارد

زارعان گلستان در پیچ وخم بیمه کشاورزی/ خلف وعده ها ادامه دارد