مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 08:252022-11-07اقتصادي

صدور 19 گواهی استاندارد حلال در خوزستان


مدیرکل استاندارد خوزستان از صدور 19 گواهی استاندارد حلال محصولات غذایی در استان خبر داد.

- علی داوودی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: حلال به عنوان یک استاندارد جهانی، معیاری از کیفیت غذای سالم و بهداشتی و عاملی برای توسعه مبادلات محصولات و صنایع غذایی در میان کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است.

وی افزود: رعایت استانداردهای حلال به ویژه برای واردات محصولات به کشورهای اسلامی و مصرف جوامع مسلمان در کشورهای غیر اسلامی ضروری است و از این رو صدور گواهی استاندارد حلال برای محصولات غذایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرکل استاندارد خوزستان از صدور 19 گواهی استاندارد حلال محصولات غذایی در استان خبر داد و گفت: این گواهی ها برای محصولات مختلف غذایی صادر شده است که از این بین فرآورده شکر با دریافت 4 نشان بالاترین آمار را در بین تمامی فراورده های دارای نشان حلال دارا است.

داوودی ادامه داد: وظیفه حکومت های اسلامی است که با تدوین استانداردهای لازم توسعه این نوع از تجارت را هموار کنند و این موضوع نیازمند تدوین دستورالعمل های اختصاصی، آیین نامه ها و دستورهای شفاف است.

وی افزود: تا کنون چندین استاندارد ملی و بین المللی در زمینه غذای حلال تدوین شده است که در این زمینه می توان به راهنمای عمومی غذای حلال در سال 2010، آیین نامه اجرایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور 19 گواهی استاندارد حلال در خوزستان

صدور 19 گواهی استاندارد حلال در خوزستان