مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 08:302022-11-07سياسي

انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا و سربرآوردن اسکیزوفرنی اروپایی


روابط دو سوی اقیانوس اطلس در دو دهه گذشته فراز و نشیب های زیادی را تجریه کرده و در شرایط واگرایی و افزایش تنش ها، افکار عمومی و سیاستمداران اروپایی  مسیری کاملاً یک طرفه را در پیش گرفته اند.

- : در حالی که روسای جمهور ایالات متحده به طور سنتی نقش اصلی را در ایجاد سیاست خارجی ایفا می کنند، کنگره نیز یک بازیگر اساسی است و نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره می تواند تأثیرات عمده ای بر ابتکارات سیاست خارجی رییس جمهور بایدن و کسب حمایت دوحزبی ار اولویت های سیاست خارجی به خصوص روابط دوسوی آتلانتیک داشته باشد.

علاوه بر این انتخابات میان دوره ای تقریباً همیشه یک رفراندوم در مورد رییس جمهور مستقر و منعکس کننده برداشت رأی دهندگان از عملکرد حزب حاکم در حوزه سیاست داخلی و خارجی است.

از این رو بیشتر ناظران و صاحب نظران بین المللی به انتخابات میان دوره ای به عنوان شاخصی نگاه می کنند که کدام حزب دو سال بعد کنترل کاخ سفید را در دست خواهد گرفت و جهت گیری و مناسبات سیاست خارجی خود را بر همین مبنا نسبت به ایالات متحده آمریکا تنظیم میکنند.

سؤالی که ذهن بسیاری از محققان را به خود مشغول کرده این است که تأثیر و پیامدهای انتخابات میان دوره ای برای روابط فراآتلانتیک چیست؟ ما در این نوشتار استدلال می کنیم که درست زمانی که اتحادیه اروپا امیدوار بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا و سربرآوردن اسکیزوفرنی اروپایی

انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا و سربرآوردن اسکیزوفرنی اروپایی