مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 09:002022-11-07اجتماعي

بهشت پرندگان غرق در هیاهو/ اوج مهاجرت پرندگان به میانکاله


رییس ذخیره گاه زیست کره میانکاله گفت: تاکنون 40درصد پرندگان مهاجر وارد تالاب میانکاله شدند که بیشتر از گونه های مرغابی، فلامینگو، حواصیل ها و سایر هستند و مهاجرت ها کماکان ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، حال و هوای پاییزی نوید روزهای خوب را به طبیعت مازندران داد به طوری که پرندگان مهاجر آرام آرام در راه مازندران هستند.

کمتر روزی است آسمان استان شاهد هیاهوی پرندگان مهاجر نشود.

با مهاجرت پرندگان معنا و مفهوم زندگی را می توان در تالاب ها و آب بندان های استان که بیشتر میزبانی از پرندگان مهاجر را برعهده دارند، به عینه درک کرد.

تالاب بین المللی میانکاله نیز این روزها پر است از هیاهو مهمانان پاییزی که هزاران کیلومتر را پرواز کرده اند و خود را به این منطقه رساندند.

میانکاله یا همان بهشت پرندگان مقصد نهایی تعدادی از پرندگان مهاجری است که همزمان با سرد شدن هوا برای زمستان گذرانی به سمت این تالاب پرواز می کنند.

این پرندگان همه ساله به امید پیدا کردن پناه در اوایل پاییز از عرض های بالاتر جغرافیایی همچون سیبری خودشان را به این تالاب می رسانند.

همانند سال های گذشته گونه های مختلف پرندگان مهاجر شامل انواع اردک ها(سرسبز، سرحنایی، ارده ای، تاج دار و فیلوش)، پلیکان، قو، غاز خاکستری، خوتکا، فلامینگو، چنگر و باکلان برای ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهشت پرندگان غرق در هیاهو/ اوج مهاجرت پرندگان به میانکاله

بهشت پرندگان غرق در هیاهو/ اوج مهاجرت پرندگان به میانکاله