مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 09:352022-11-07پزشكي

آنتی بیوتیک های خارجی در راه استان مرکزی


معاون غذا و داور دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی در استان و کشور گفت: آنتی بیوتیک های خارجی وارده شده و به زودی وارد استان مرکزی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مرکزی، عباس علیمرادیان بیان کرد: اولین محموله داروهای آنتی بیوتیک از کشور هند شنبه 7 آبان از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد ایران شده و به محض تخصیص آن به استان ها، در داروخانه های شبانه روزی و سانتر اطفال توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد: به دلیل حجم بالای مراجعات به مراکز درمانی و تجویز بیش از حد آنتی بیوتیک در روزها و هفته های اخیر، برخی اقلام دارویی دچار کمبود نه تنها در استان مرکزی بلکه سایر استان ها نیز شده بود که با واردات آنها و توزیع در استان ها، تا حدودی این مشکل حل خواهد شد.

علیمرادیان در ادامه خاطرنشان کرد: تا زمانیکه عرضه و تقاضا با هم برابر نشوند، این مشکل وجود خواهد داشت به همین دلیل از مردم می خواهیم از خرید و مصرف خودسرانه و همچنین پزشکان از تجویز بی مورد این اقلام خودداری نمایند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از مردم به خصوص والدین خواست تا با توجه به ادامه دار بودن شیوع آنفلوآنزا به ویژه در کودکان، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص فرزندان خود دقت نظر بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنتی بیوتیک های خارجی در راه استان مرکزی

آنتی بیوتیک های خارجی در راه استان مرکزی