مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 10:202022-11-07پزشكي

کودکان، بیشترین مبتلایان به آنفلوآنزا در رفسنجان/ یک مورد فوتی در انار


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه در حال حاضر کودکان بیشترین مبتلایان به آنفلوآنزا را در رفسنجان به خود اختصاص داده اند، - ایسنا/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه در حال حاضر کودکان بیشترین مبتلایان به آنفلوآنزا را در رفسنجان به خود اختصاص داده اند، اعلام کرد که این بیماری در شهرستان روند ثابتی به خود گرفته و در حال فروکش کردن است.

دکتر عباس اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، آنفلوآنزا امسال زودتر از موعد مقرر در کشور و به خصوص در رفسنجان شروع شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد بیماری آنفلوآنزا را با سرماخوردگی یکی می دانند، افزود: این دو بیماری با یکدیگر تفاوت های بسیار عمده ای دارند.

آنفلوآنزا با علائم تب، لرز، سرفه و با نشانه های عمومی مثل کوفتگی، درد عضلات و سردرد شروع می شود؛ در حالی که سرماخوردگی تب ندارد و ممکن است با علائم آبریزش، ترشحات، سرفه و یا عطسه نمایان شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه علاوه بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی مخصوصا شستن دست ها با آب و صابون، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و عدم حضور در مکان های شلوغ، مسئله م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان، بیشترین مبتلایان به آنفلوآنزا در رفسنجان/ یک مورد فوتی در انار

کودکان، بیشترین مبتلایان به آنفلوآنزا در رفسنجان/ یک مورد فوتی در انار