مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 11:002022-11-07سياسي

شبح قطبی شدن بر انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا


مسئله قطبی شدن منحصر به دموکراسی آمریکایی نیست و مطالعات انجام شده در خصوص دموکراسی های قطبی شده در سراسر جهان الگوی مشابهی را نشان می دهد که بسیاری از ریشه ها و محرک های آن یکسان هستند.

- : قطبی شدن سیاسی گرچه بخشی از یک روند نگران کننده جهانی و تهدیدی برای همه دموکراسی های جهان است؛ اما روند رو به رشد آن در آستانه انتخابات میان دوره ای آمریکا به دلیل بی اعتمادی متقابل و لفاظی و خصومت شدید میان دموکرات ها و جمهوری خواهان و همچنین تأثیر مخرب آن بر سیاست داخلی و خارجی این کشور، توجه بسیاری از ناظران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است.

مفهوم قطبی شدن با افراط گرایی و شکاف سیاسی متفاوت است و نوع خوش خیم آن نیز برای دموکراسی مفید هم هست اما در نوع بدخیم و مارپیچ رو به بالای آن ارتباط نزدیکی با ایجاد تنش های اجتماعی، افراط گرایی و خشونت سیاسی، انقلاب و شورش، و به طور کلی خطر تبدیل سیاست به یک بازی با حاصل جمع صفر و تضعیف دموکراسی دارد.

ریشه های قطبی شدن جوامع و پویایی ها و محرک های آن بر اساس شرایط محیطی و همچنین نوع نظام سیاسی و تعدد احزاب متفاوت است اما بررسی ها نشان می دهد که قطبی شدن جوامع غربی همواره متأثر از دو بحران عمده اقتصادی و هویتی بوده اما نمود و پیامدهای آن در جوامع مختلف متفاوت بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبح قطبی شدن بر انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا

شبح قطبی شدن بر انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا