مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 11:102022-11-07اجتماعي

18 اثر تاریخی مشهد در وضعیت اضطراری


طبق بررسی های انجام شده حدود 18 اثر تاریخی مشهد در وضعیت اضطرار قرار دارند که سعی کرده ایم اعتباراتی در این خصوص از وزارتخانه و اداره کل میراث فرهنگی استان دریافت کنیم.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره میراث فرهنگی مشهد گفت: طبق بررسی های انجام شده حدود 18 اثر تاریخی مشهد در وضعیت اضطرار قرار دارند که سعی کرده ایم اعتباراتی در این خصوص از وزارتخانه و اداره کل میراث فرهنگی استان دریافت کنیم.

حسین امیرکلالی در گفت وگو با ایسنا در خصوص راه اندازی کارگروه تخصصی حفظ و احیاء آثار تاریخی اظهار کرد: ادارات شهرستان ها معمولا زیر سایه ادارات کل میراث فرهنگی قرار دارند.

از آغاز فعالیتم در اداره میراث فرهنگی مشهد یکی از برنامه هایم اخذ تفویض اختیارات از اداره کل استان بوده تا در شهرستان مشهد بتوانیم با قدرت اجرایی بیشتر کارها را پیش ببریم.

وی افزود: حوزه گردشگری و صنایع دستی با توجه به هماهنگی های صورت گرفته به ظرفیت خود دست پیدا کرده که وظایف مختلفی در این حوزه به شهرستان ها تفویض اختیار شد، اما در حوزه میراث فرهنگی قوانینی در سطح ملی داریم که اختیارات را به شهرستان ها نمی دهند و بسیاری از مسائل مانند پاسخگویی به استعلامات، هزینه کرد اعتبارات و مرمت آثار معمولا توسط معاون میراث فرهنگی اداره کل استان مدیریت می شود و اداره میراث فره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 اثر تاریخی مشهد در وضعیت اضطراری

18 اثر تاریخی مشهد در وضعیت اضطراری