مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 11:252022-11-07اقتصادي

آغاز برداشت زعفران از 110 هکتار از سطح زیرکشت شهرستان خمین


مدیر جهاد کشاورزی خمین از آغاز برداشت زعفران از 110 هکتار سطح زیرکشت این محصول در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی شده امسال 475 کیلوگرم زعفران در خمین برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احمدرضا جعفری با اشاره به اینکه برداشت زعفران از 110 هکتار سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان آغاز شد، گفت: میانگین تولید این محصول از هر هکتار 5 کیلوگرم است و پیش بینی شده امسال 475 کیلوگرم طلای سرخ در این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

جعفری افزود: کشت این محصول در هر هکتار سه فرصت شغلی ایجاد کرده است و در مجموع 200 بهره بردار و کارآفرین خمین به کاشت زعفران اشتغال دارند.

وی در ادامه گفت: شهرستان خمین در تولید زعفران جایگاه نخست استان مرکزی را دارد و با داشتن خاک مستعد و آب و هوای نیمه گرمسیری، زمستان ملایم و تابستان گرم و خشک، محل مساعدی برای کشت و تولید این محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی خمین افزود: زعفران خمین با توجه به نوع خاک و شرایط آب و هوایی از نظر عطر، رنگ و طعم از کیفیت بالایی در کشور برخوردار است و با استانداردهای لازم مطابقت دارد.

جعفری اضافه کرد: زعفران از محصولات مقاوم به خشکی است که در سال های اخیر کاشت آن در خمین به ویژه در بخش مرکزی آنکه با کم آبی دست و پنجه نرم می کند، ترویج شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت زعفران از 110 هکتار از سطح زیرکشت شهرستان خمین

آغاز برداشت زعفران از 110 هکتار از سطح زیرکشت شهرستان خمین