مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 14:402022-11-07اقتصادي

اجرای آزمایشی ترانزیت دریایی- ریلی بین ایران و قزاقستان


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای آزمایشی ترانزیت دریایی- ریلی بین دو کشور ایران و قزاقستان تا آغاز سال نو میلادی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین عباس نژاد بیان داشت: پس از شرایط پیش آمده برای روسیه و اوکراین یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در بخش ترانزیت برای کشورهای حوزه CIS و آسیای میانه، استفاده از کریدور شمال- جنوب و جایگاه ویژه ایران برای صادرات و واردات کالا است.

وی عنوان کرد: قزاقستان یکی از کشورهایی است که به صورت جدی این موضوع را دنبال می کند و معاون نخست وزیر قزاقستان در بازدید اخیر خود از بندر شهید رجایی برای فعالیت ترانزیتی در این بندر اعلام آمادگی کرد.

عباس نژاد با تاکید بر اینکه کشور ما با توجه به شرایط ویژه ای که دارد، باید حجم مبادلات کالا در حوزه ترانزیت را افزایش دهد، گفت: فعالیت های سرمایه ای مشترک به منظور توسعه ترانزیت با سرمایه گذاری خارجی یکی از مواردی است که در دستورکار قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به درخواست معاون نخست وزیر قزاقستان برای فعالیت های پشتیبانی اعم از نگهداری، انبارداری، آماده سازی، صادرات و واردات در این بندر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قزاقستان علاقمند است که فعالیت های ترانزیتی خود را در بخش کانتینرهای یخچالی شامل گوشت و سایر محصولات دامی، غلات، آرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای آزمایشی ترانزیت دریایی- ریلی بین ایران و قزاقستان

اجرای آزمایشی ترانزیت دریایی- ریلی بین ایران و قزاقستان