مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 14:452022-11-07پزشكي

غربالگری پوکی استخوان زنان بالای 50 سال/پوشش بیمه ای برای غربالگری سرطان ها


مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت از آغاز برنامه غربالگری پوکی استخوان زنان بالای 50 سال خبر داد و گفت: پزشکان عمومی که در مسیر ارجاع قرار دارند نیز می توانند تشخیص دانسیتومتری (سنجش تراکم استخوان) را که قبلا فقط توسط متخصصان داده می شد را انجام دهند.

- مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت از آغاز برنامه غربالگری پوکی استخوان زنان بالای 50 سال خبر داد و گفت: پزشکان عمومی که در مسیر ارجاع قرار دارند نیز می توانند تشخیص دانسیتومتری (سنجش تراکم استخوان) را که قبلا فقط توسط متخصصان داده می شد را انجام دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر کوروش اعتماد گفت: مطالعات اولیه نشان می دهد از 10 سال پیش که غربالگری شنوایی در کشور شروع شده، میزان مراجعه دانش آموزان به مراکز آموزشی ویژه ناشنوایان کاهش پیدا کرده است.

این اتفاق یکی از دستاوردهای بسیار بزرگ غربالگری ناشنوایان است.

وی از آغاز برنامه غربالگری پوکی استخوان زنان بالای 50 سال که به عنوان رکن خانواده از جایگاه ویژه ای برخوردارند، خبر داد و گفت: مطابق تجویز سازمان بیمه سلامت در فرآیند تشخیص، غربالگری و درمان پوکی استخوان این زنان، پزشکان عمومی که در مسیر ارجاع قرار دارند نیز می توانند تشخیص دانسیتومتری (سنجش تراکم استخوان) را که قبلا فقط توسط متخصصان انج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری پوکی استخوان زنان بالای 50 سال/پوشش بیمه ای برای غربالگری سرطان ها

غربالگری پوکی استخوان زنان بالای 50 سال/پوشش بیمه ای برای غربالگری سرطان ها