مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 15:152022-11-07پزشكي

دستاورد محققان دانشگاه امیرکبیر برای ساخت نانو سنسورهای کششی


محققان دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بررسی امکان تولید جریان الکتریکی از بارگذاری تناوبی کششی و کمانش حاصل از آن، در پیزوالکتریک PVDF، - درصدد تولید محصولاتی هستند که به عنوان مثال با حرکات بدن انسان محصولاتی شارژی تولید کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهرنگ عادلی، دانش آموخته دکترای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح تولید لایه های نانولیفی PVDF/PU به منظور بررسی تأثیر بارگذاری تناوبی کششی بر تولید جریان الکتریکی با بیان اینکه جریان الکتریکی از مواد پیزوالکتریک در اثر فشار و یا ضربه بر مواد دارای خاصیت پیزوالکتریکی ایجاد می شود، گفت: هدف از اجرای این پروژه، بررسی امکان ایجاد جریان الکتریکی از طریق کشش و کمانش حاصل از کشش، در یک ماده پیزوالکتریک بود.

وی با اشاره به نتایج این تحقیقات، افزود: با ایجاد شرایط مناسب و سرانجام تولید یک لایه ممزوج پلیمری از دو نوع پلیمرPVDF (پلی وینیلیدین فلوراید) و PU ( پلی اورتان) که هر کدام دارای خواص ویژه ای هستند، می توان به لایه ای بهینه جهت بررسی امکان تولید جریان الکتریکی از آن لایه رسید.

وی اضافه کرد: این دو پلیمر یکی بر اثر فشار، جریان ایجاد می کرد و دیگری ذاتا قابلیت اعمال کشش و حالت الاستیکی تا چند برابر طول اولیه را داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد محققان دانشگاه امیرکبیر برای ساخت نانو سنسورهای کششی

دستاورد محققان دانشگاه امیرکبیر برای ساخت نانو سنسورهای کششی