مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 15:302022-11-07فرهنگي

18 اثر تاریخی مشهد در وضعیت اضطراری مرمت قرار دارند


حدود 18 اثر تاریخی مشهد در وضعیت اضطراری مرمت قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین امیرکلالی در خصوص مهم ترین اولویت این کارگروه اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا وضعیت آثار تاریخی مشهد را بررسی کنیم که کدام آثار نیاز به مرمت اضطراری دارند و آن ها را به سطحی برسانیم که از وضعیت کنونی خود خارج شوند.

مطابق بررسی ما حدود 18 اثر تاریخی مشهد در وضعیت اضطراری قرار دارند.

رییس اداره میراث فرهنگی مشهد در خصوص راه اندازی کارگروه تخصصی حفظ و احیا آثار تاریخی گفت: ادارات شهرستان ها معمولاً زیر سایه ادارات کل میراث فرهنگی قرار دارند.

از آغاز فعالیتم در اداره میراث فرهنگی مشهد یکی از برنامه هایم اخذ تفویض اختیارات از اداره کل استان بوده تا در شهرستان مشهد بتوانیم با قدرت اجرایی بیشتر کارها را پیش ببریم.

وی افزود: حوزه گردشگری و صنایع دستی با توجه به هماهنگی های صورت گرفته به ظرفیت خود دست پیدا کرده که وظایف مختلفی در این حوزه به شهرستان ها تفویض اختیار شد، اما در حوزه میراث فرهنگی قوانینی در سطح ملی داریم که اختیارات را به شهرستان ها نمی دهند و بسیاری از مسائل مانند پاسخگویی به استعلامات، هزینه کرد اعتبارات و مرمت آثار معمولاً توسط معاون میراث فرهنگی اداره کل استان مدیریت می شود و اداره میراث فرهنگی شهرستان معمولاً نقش هماهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 اثر تاریخی مشهد در وضعیت اضطراری مرمت قرار دارند

18 اثر تاریخی مشهد در وضعیت اضطراری مرمت قرار دارند