مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 15:452022-11-07سياسي

رییس جمهور فنلاند: اجازه استقرار سلاح های اتمی را نمی دهیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «سائولی نینیسته» رییس جمهور فنلاند امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه دوره ای که توسط انجمن آموزش دفاع ملی (MPK) سازماندهی شده بود، - رییس جمهور فنلاند گفته است پس از عضویت در ناتو، اجازه استقرار سلاح های اتمی را در کشورش نخواهد داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سائولی نینیسته رییس جمهور فنلاند امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه دوره ای که توسط انجمن آموزش دفاع ملی (MPK) سازماندهی شده بود، گفت که هر زمان که فنلاند عضو ناتو شود، قصد استقرار تسلیحات اتمی را نخواهد داشت و هیچ نشانه ای وجود ندارد مبنی بر این که کشوری تسلیحات اتمی به فنلاند پیشنهاد داده است.

با این حال، نینیسته در اظهارات خود تصریح کرد که تسلیحات اتمی بخش ضروری از بازدارندگی ناتو است و این تسلیحات را بعنوان ابزار پیشگیری نه هدف توصیف کرد.

رییس جمهور فنلاند با اشاره به این موارد ادامه داد که جنگ اتمی پیروز ندارد و نباید اصلاً رخ دهد.

وی در ارتباط با فرایند الحاق فنلاند به ناتو گفت که اوضاع در مقایسه با یکی دو هفته گذشته بهتر به نظر می رسد، اما با این حال وی موضع مشخصی ر ارتباط با زمانبندی الحاق به ناتو اتخاذ نکرد، اما ادامه داد که به اعتقاد وی عضویت فنلاند در ناتو در یک زمان معقول صورت خواهد پذیرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور فنلاند: اجازه استقرار سلاح های اتمی را نمی دهیم

رییس جمهور فنلاند: اجازه استقرار سلاح های اتمی را نمی دهیم