مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 17:002022-11-07اقتصادي

خشکسالی کماکان می تازد


برای تعدیل خشکسالی و کمبود آب شرب چه کنیم؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: به نیمه آبان رسیده ایم اما هنوز چند ساعت باران مدام نباریده است.

هواشناسی برای این ماه پیش بینی بارندگی کرده بود که تاکنون به چند دقیقه باران تند رگباری ختم شده است.

در این میان میزان آب پشت سدها در شروع سال آبی جدید باید متعادل می شد که نشده و مسئولان مربوطه نیز مدام در حال هشدارهایی در این زمینه هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران چند روز پیش گفت: حجم آب سدهای تأمین کننده آب شرب استان تهران در حال حاضر 310 میلیون متر مکعب است که در مقایسه با ذخیره 566 میلیون متر مکعبی به نسبت سال گذشته در همین روزها، حدود 257 میلیون متر مکعب کاهش را نشان می دهد.

آمارهای نگران کننده به این محدود نمی شود و از تمام شهرستان ها آمارهایی از کمبود آب پشت سدها مخابره می شود و کار به جایی رسیده که مسئولین از احتمال جیره بندی در صورت ادامه شرایط جوی گفته اند.

در این میانه کمبود و خشکسالی باید چه تصمیماتی گرفت؟ چطور می توان این دوره را با کمترین خسارت گذراند؟ آیا زمان گرفتن تصمیمات سرنوشت ساز نرسیده است؟ البته بماند که برخی نیز خوشبین هستند و معتقدند به دلیل افزایش متوسط دمای امسال، اغلب بارش ها با تغییر الگو به صورت باران خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی کماکان می تازد

خشکسالی کماکان می تازد