مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 23:302022-11-07پزشكي

تب بیش از 5 روز در بیماری های ویروسی خطرناک است


در بیماری های ویروسی، تب بیش از پنج روز و سرفه های شدید همراه با خلط خونی و تنگس نفس و کاهش هوشیاری از علامت های هشدار است.

- فوق تخصص گوارش و کبد کودکان گفت: در بیماری های ویروسی، تب بیش از پنج روز و سرفه های شدید همراه با خلط خونی و تنگس نفس و کاهش هوشیاری از علامت های هشدار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امیر حسین حسینی، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مهم ترین راه انتقال عفونت های ویروسی تنفسی از جمله آنفلوانزا دانست و خاطرنشان کرد: مهم ترین راه پیشگیری از انتقال عفونت های ویروسی تنفسی رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک زدن، شستن دست ها و پرهیز از حضور در اجتماعات است.

وی با اشاره به اینکه ویروس آنفلوانزا از طریق قطرات ریز تنفسی منتقل می شود و بر روی سطوح تا 24 ساعت و دستمال و پارچه هشت تا 12 ساعت زنده می ماند، شستشوی سطوح با الکل 70 درصد خصوصاً در بیمارستان ها و اماکن عمومی را راه حل مؤثری برای کاهش موارد ابتلاء عنوان کرد.

پرهیز از دست دادن، تماس مستقیم، رعایت فاصله و عدم شرکت در اجتماعات و قرنطینه مبتلایان در بازه زمانی حداقل سه تا پنج روزه از مهمترین مواردی بود که حسینی به آن اشاره و تاکید کرد: ویروس آنفلوانزا از یک روز قبل از بروز نشانه های اصلی بیماری و تا هفت روز بعد از ابتلاء امکان سرایت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تب بیش از 5 روز در بیماری های ویروسی خطرناک است

تب بیش از 5 روز در بیماری های ویروسی خطرناک است