مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 02:402022-11-07بين الملل

چرا به شاهکارهای نقاشی حمله می کنند؟


فعالان محیط زیست در ماه های اخیر، اعتراض خود نسبت به بی توجهی دولت ها به تغییرات آب و هوا و گرمایش زمین را با حمله به چندین تابلو نقاشی گران قیمت، - نشان داده اند.

اما هدف از این حملات نمادین چه بوده است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از الجزیره، در شرایطی که تغییرات آب و هوایی به جایی رسیده که زندگی نوع بشر را تهدید می کند و بوریس جانسون ـ نخست وزیر سابق بریتانیا ـ هشدار داده است که اسکندریه در مصر فقط یکی از شهرهایی است که در سال های پیش رو به دلیل تغییرات آب و هوایی زیر آب خواهد رفت و نیز علی رغم تلاش های بین المللی پیرامون این موضوع، تاکنون حکومت های جهان پاسخ قانع کننده ای به این معضل جهانی نداده اند.

بی توجهی دولت ها به تغییرات آب و هوا و گرمایش زمین، فعالان محیط زیست را بر آن داشته تا با روش هایی که گاه خشن و تند به نظر می رسند، هشدارهای خود را به گوش جهانیان برسانند.

یکی از روش های اعتراضی فعالان محیط زیست که در ماه های اخیر چندین بار شاهدش بوده ایم، حمله به نقاشی های معروف و گران قیمتی که در موزه ها به نمایش درمی آید، بوده است.

حمله با پوره سیب زمینی به تابلو Meules اثر کلود مونه و حمله با سوپ گوچه فرنگی به تابلو آفتابگردان ها اثر ونسان ون گوگ نمونه هایی از این دست هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا به شاهکارهای نقاشی حمله می کنند؟

چرا به شاهکارهای نقاشی حمله می کنند؟