مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 07:002022-11-08اقتصادي

چرا قیمت ارز صعودی شد و راه کنترل آن چیست؟


در شرایطی که شاهد تغییر روابط سیاست خارجی و سخت شدن معاملات ارزی و یا تغییر قیمت دلار هرات نیستیم، افزایش نرخ ارز منطقی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در ماه های اخیر روند نرخ ارز با شیب اندک صعودی بوده است و مسئولان بانک مرکزی نیز اموری را به جهت تثبیت نرخ ارز انجام داده اند، با این وجود در روزهای اخیر شاهد افزایش بیش از 2 هزارتومانی نرخ ارز در بازار آزاد بوده ایم، این در حالی است که اتفاق عجیب و تأثیرگذاری به جهت صعود نرخ ارز مشاهده نشده است.

روند عرضه ارز، سیاست خارجه، دلار هرات، درگیری های جهانی، ارزش جهانی دلار و طلا و … باثبات نسبی همراه بوده است و با این تفاسیر چه عاملی موجب رشد نرخ ارز شده است؟ از سالیان دور همواره شاهد رشد یکباره نرخ ارز بوده ایم، افزایش قیمتی که به صورت ناگهانی و بدون علت خاصی رخ می داد و بار دیگر نیز شاهد این امر هستیم.

کارشناس اقتصادی راهکار برون رفت از افزایش ناگهانی نرخ ارز را شفافیت عنوان کرده بودند با این وجود سامانه ای به جهت خرید و فروش و رصد بازار ارز از سوی بانک مرکزی معرفی نشده بود.

هرچند بانک مرکزی در روزهای اخیر از سامانه ای رونمایی کرد، بر این اساس، سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران به منظور تسهیل فرایند خرید ارز اشخاص حقیقی و صرفه جویی در وقت متقاضیان توسط بانک مرکزی طراحی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا قیمت ارز صعودی شد و راه کنترل آن چیست؟

چرا قیمت ارز صعودی شد و راه کنترل آن چیست؟