مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 07:102022-11-08اقتصادي

نماینده مجلس: دولت بازار بورس را برای جذب سرمایه های مردم تقویت کند


دولت با تقویت بازار سرمایه زمینه را برای جذب سرمایه های مردم فراهم آورد که فروش اموال و دارایی های دولت از طریق بازار بورس می تواند کمک قابل توجهی به تقویت بازار سرمایه بکند.

- جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: اغتشاشات و آشوب های هفته های اخیر باعث ایجاد بار روانی در بازار ارز و در نتیجه افزایش قیمت دلار در کشور شد.

وی افزود: علاوه بر این این، اغتشاشات باعث شد تا کشورهای اروپایی زمینه را برای تهدید به تحریم و فشار بر ایران مساعد ببینند و با ایجاد تهدید و فشار و بار روانی بازار ارز، آن را بیشتر کنند که در نتیجه این اقدامات، شاهد افزایش قیمت دلار در کشور در روزهای اخیر بودیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: علاوه بر این دلایل سیاسی، افزایش قیمت ارز در کشور دلایل اقتصادی نیز داشت که یکی از آن ها در حوزه مسکن بود که به دنبال برنامه دولت برای ساخت و ساز با حجم وسیع در حوزه مسکن ملی به سفته باز ی ها در این حوزه پایان داد و باعث شد که بعضی ها سرمایه خود از بازار مسکن را بیرون خارج کنند و به خرید ارز روی بیاورند.

قادری خاطرنشان کرد: در حوزه خودرو نیز با افزایش تولید در این حوزه، خودرو از یک کالای سرمایه ای به یک کالای مصرفی تبدیل شده و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده مجلس: دولت بازار بورس را برای جذب سرمایه های مردم تقویت کند

نماینده مجلس: دولت بازار بورس را برای جذب سرمایه های مردم تقویت کند