مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 10:052022-11-08اجتماعي

ویرانه های 10 میلیارد ساله سیاره ای مشابه زمین پیدا شد


اخترشناسان ویرانه های سیارات باستانی را در اطراف دو ستاره کوتوله سفید یافته اند و از جمله دنیای زمین مانندی که تقریباً 10 میلیارد سال پیش وجود داشته را شناسایی کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، زمین در کیهان نمونه های مشابهی دارد و سیارات مانند آن مدت ها قبل از وجود زمین متولد شده، زندگی کرده اند و مرده اند.

هنگامی که بیشتر ستارگان، از جمله خورشید، بعد از سوختن هیدروژن موجود در آنها تمام می شوند، به یک غول قرمز متورم تبدیل می شوند، سپس در نهایت لایه های بیرونی آنها ریزش می کند و هسته ای متراکم به نام کوتوله سفید بر جای می ماند.

تداوم بقا برای هر سیاره ای که ممکن است به دور ستاره اصلی در حال چرخش بوده باشد، دشوار خواهد بود، و بقایای آنها را می توان در حال سقوط تشخیص داد.

در یک مطالعه جدید، اخترشناسان داده های دو کوتوله سفید عجیب را بررسی کردند، از جمله یکی که به طور غیرمعمول آبی و دیگری کم نورتر و قرمزتر از سایر کوتوله ها بود.

مطالعه نور این ستارگان می تواند نشان دهد که چه سنی دارند، و همچنین چه عناصری در جو آنها در حال سوختن هستند و از این طریق می توان آرایش و نوع سیاراتی را که قبلاً میزبان آنها بوده اند، آشکار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویرانه های 10 میلیارد ساله سیاره ای مشابه زمین پیدا شد

ویرانه های 10 میلیارد ساله سیاره ای مشابه زمین پیدا شد