مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 10:552022-11-08اقتصادي

غبار فراموشی بر هنر رنگرزی چهارمحال و بختیاری


رنگرز برتر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد به ثبت رسیده است، گفت: استفاده از رنگ های شیمیایی و جوهری کیفیت نمد استان را کاهش می دهد چراکه این نوع رنگ ها پس از گذشت چند ماه از زمان استفاده زیبایی خود را از دست می دهند اما .

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری رنگرز برتر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد به ثبت رسیده است، گفت: استفاده از رنگ های شیمیایی و جوهری کیفیت نمد استان را کاهش می دهد چراکه این نوع رنگ ها پس از گذشت چند ماه از زمان استفاده زیبایی خود را از دست می دهند اما رنگ های طبیعی همواره زیبایی و کیفیت خود را حفظ می کنند.

سیدعلی عسگری در گفت وگو با ایسنا درخصوص هنر رنگرزی در چهارمحال و بختیاری و با اشاره به اینکه فعالیت خود در حوزه رنگرزی را از سن هفت سالگی آغاز کرده است، اظهار کرد: رنگ هایی که در کارگاه بنده تولید می شوند همگی با استفاده از رنگ های ثابت گیاهی و بدون مصرف مواد شیمیایی است که این رنگ ها برای تهیه لوازم موردنیاز در بافت گبه، گلیم، جاجیم، چوقا و فرش استان مورد استفاده قرار می گیرند.

این فعال حوزه مشاغل خانگی افزود: حدود 10 سال گذشته 450 نوع رنگ با استفاده از مواد گیاهی و طبیعی در کارگاه تولید می شد اما درحال حاضر این تعداد به 650 نوع رنگ افزایش پیدا کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غبار فراموشی بر هنر رنگرزی چهارمحال و بختیاری

غبار فراموشی بر هنر رنگرزی چهارمحال و بختیاری