مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 11:102022-11-08اقتصادي

آمادگی برای راه اندازی منطقه آزاد مشترک ایران و روسیه


دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی ضمن اعلام آمادگی برای تسهیل فرآیند گمرکی در مناطق آزاد ایران و روسیه و همچنین استقبال از سرمایه گذاران روسی در حوزه های نفت، - گاز و انرژی در مناطق آزاد ایران، گفت: در نظر داریم منطقه آزاد مشترکی بین همه کشورهای حاشیه دریای خزر تشکیل دهیم تا این منطقه مشترک محلی برای حضور فعالان اقتصادی همه کشورها شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الله عبدالملکی در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه و نائب رییس دومای روسیه بر تشکیل اتحادیه مشترک مناطق آزاد با کشورهای حاشیه دریای خزر تاکید کرد.

عبدالملکی در خصوص ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشور روسیه گفت: در نظر داریم منطقه آزاد مشترکی بین همه کشورهای حاشیه دریای خزر تشکیل دهیم تا این منطقه مشترک محلی برای حضور فعالین اقتصادی برای همه کشورها شود.

طبق اعلام شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، دبیر این شورا بر تسهیل روند تشریفات گمرکی در مناطق آزاد دو کشور تاکید کرد و افزود: آمادگی خود را برای توافقات اولیه جهت تسهیل فرآیند گمرکی در مناطق آزاد دو کشور اعلام می کنیم و از سرمایه گذاران روسی که علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه های نفت، گاز و انرژی در مناطق آزاد ایران هستند، استقبال می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی برای راه اندازی منطقه آزاد مشترک ایران و روسیه

آمادگی برای راه اندازی منطقه آزاد مشترک ایران و روسیه