مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 11:502022-11-08فرهنگي

پیگیری ثبت ملی 3 اثر وقفی موزه وقف همدان/ ثبت ملی 6 اثر


مدیرموزه وقف استان همدان از پیگیری ثبت ملی سه اثر وقفی موزه وقف همدان خبر داد و گفت: تاکنون 6 اثر موزه وقف همدان ثبت ملی شدند.

- خسرو محمدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان از پیگیری ثبت ملی سه اثر وقفی موزه وقف خبر داد و اظهار کرد: سه شیء وقفی موزه نسبت به بررسی در ثبت فهرست آثار ملی ایران انتخاب و از طرف اداره کل اوقاف استان به میراث فرهنگی ارائه شد.

وی با اشاره به معرفی و تاریخچه این آثار گفت: یک نسخه خطی تاریخ حبیب السیر است که اثر مربوطه یکی از نسخه های برتر مجموعه نسخه های خطی کتابخانه موقوفه مرحوم بهاءالملک به شمار می آید که در حال حاضر در موزه وقف شهر همدان نگهداری می شود.

مدیر موزه وقف همدان به مشخصات نسخه شناسی و کتاب شناسی این اثر اشاره کرد و افزود: نویسنده ، حبیب السیر معروف به خواندمیر است و موضوع تاریخ فارسی و تاریخ کتابت نیز به 896 هـ.

ق برمی گردد.

جلد یک آن مربوط به تزیینات دارای یک سرلوحه زیبا و 10 صفحه مشجر و مذهب است که با خط بسیار زیبا نوشته شده اما دو ورق از صفحات مشجری بعد از صفحه اول سقط شده است.

وی به توصیف ابعاد و تزیینات پرداخت و گفت: این جلد در 38*25 سانتی متر قطر 3/5 سانتی متر تزیینات جلد زیبا و نفیس است، یک ترنج در مرکز که دارای زمینه گلبهی با تزیینات گل و مرغ، شرفه ها در اطراف، چهارسر ترنج در چهار جهت اصلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری ثبت ملی 3 اثر وقفی موزه وقف همدان/ ثبت ملی 6 اثر

پیگیری ثبت ملی 3 اثر وقفی موزه وقف همدان/ ثبت ملی 6 اثر