مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 13:452022-11-08پزشكي

میزان مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی «دو برابر» سرطان است


مدیر کلینیک زخم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با بیان اینکه حدود 900 هزار نفر در کشور در خطر ابتلا به زخم پای دیابتی هستند، گفت: افراد دیابتی بسیاری داریم که از ابتلا به سرطان وحشت دارند، - میزان مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی دو برابر سرطان است مدیر کلینیک زخم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با بیان اینکه حدود 900 هزار نفر در کشور در خطر ابتلا به زخم پای دیابتی هستند، گفت: افراد دیابتی بسیاری داریم که از ابتلا به سرطان وحشت دارند، در حالی که خودشان به یک بیماری مبتلا هستند که اگر بهداشت پا را رعایت نکنند و دچار زخم پای دیابتی شوند، بیشتر از بسیاری از سرطان ها، خطر و هزینه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عبدالرضا محمدی با تأکید بر اینکه باید توجه ویژه ای به زخم پای دیابتی داشت، درباره این نوع زخم ها گفت: 15 درصد از افرادی که دچار دیابت می شوند، ممکن است به زخم پای دیابتی مبتلا شوند.

همچنین 15 درصد از افرادی که دچار زخم پای دیابتی شدند، ممکن است دچار عفونت استخوان شوند که بسیار خطرناک و پرهزینه است و 15 درصد از افرادی که دچار زخم های دیابتی می شوند، ممکن است به قطع عضو این بیماران منجر شود.

مدیر کلینیک زخم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، افزود: در کشور ما طبق آماری که توسط مرکز بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت ارائه شده، احتمالاً ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی «دو برابر» سرطان است

میزان مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی «دو برابر» سرطان است