مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 14:002022-11-08پزشكي

استفاده از ویروس ها برای دستکاری ژنتیک باکتری ها


دانشمندان روش جدیدی را برای ویرایش ژنوم باکتری ها در محیط های پیچیده با تجهیز ویروس ها برای شکار آنها و استفاده از روش دستکاری ژنتیک کرسیپر ابداع کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، کریسپر ابزاری است که به دانشمندان اجازه می دهد تا ویرایش های دقیقی بر روی ژنوم سلول های زنده انجام دهند.

این کار توسط آنزیمی امکان پذیر می شود که بخشی از DNA را از هدف جدا می کند و به آن اجازه می دهد تا با چیز مفیدتری جایگزین شود.

استفاده از این فناوری قدرتمند نه تنها به دانشمندان امکان می دهد راه های جدیدی برای درمان بیماری ها بیابند، بلکه از این طریق می توان محصولات سالم تری را تولید کرد، آفات را کنترل و آلرژن ها را از حیوانات خانگی حذف کرد.

در نهایت از این طریق سلول ها به رایانه های کوچک تبدیل می شوند.

در طبیعت، روش دستکاری ژنتیک کریسپر در ابتدا توسط باکتری ها به عنوان مکانیزم دفاعی در برابر ویروس هایی که آنها را شکار می کردند مورد استفاده بود، اما در مطالعه جدید محققان ویروس های شکارگر باکتری به نام باکتریوفاژها (یا فاژها) را مهندسی ژنتیک کردند تا بتوانند سویه های خاصی از باکتری ها را مورد هدف قرار دهند و یک دی ان ای را به آنها تزریق کنند تا ویرایش های خاصی در ژنوم آنها انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ویروس ها برای دستکاری ژنتیک باکتری ها

استفاده از ویروس ها برای دستکاری ژنتیک باکتری ها