مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 14:172022-11-08بين الملل

مقام عراقی: تا 2030 هشت نیروگاه هسته ای خواهیم ساخت


رییس سازمان کنترل مواد پرتوزا در عراق گفت که این کشور مجوز ساخت 8 نیروگاه هسته ای را از سازمان بین المللی انرژی هسته ای دریافت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمال حسین لطیف رییس سازمان کنترل مواد رادیواکتیو عراق در مصاحبه ای از عزم این کشور برای ساخت هشت نیروگاه هسته ای خبر داد.

او به وبسایت شبکه روداوو گفت که عراق مجوز ساخت این تعداد نیروگاه را از سازمان بین المللی انرژی اتمی دریافت کرده است تا بدین وسیله به میزان هشت هزار مگاوات برق تولید کند.

به گفته وی این مقدار تا 10 هزار مگاوات نیز قابل افزایش است.

این مقام عراقی در ادامه گفت که مکان های ساخت این تعداد نیروگاه مشخص شده و با تولید این میزان برق، 25 درصد نیاز عراق به برق تأمین می شود.

کمال حسین لطیف با بیان اینکه دولت عراق هنوز مجوز نهایی را صادر نکرده، گفت که طرح ساخت هشت نیروگاه هسته ای در مراحل اولیه قرار دارد، اما امید می رود که تا سال 2030 به بهره برداری برسند.

او در پاسخ به سخنان مشاور اقتصادی سفارت روسیه در بغداد در خصوص همکاری مسکو و بغداد برای ساخت نیروگاه هسته ای از سوی شرکت روس اتم گفت که تاکنون هیچ توافقی در این باره با هیچ کشوری منعقد نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام عراقی: تا 2030 هشت نیروگاه هسته ای خواهیم ساخت

مقام عراقی: تا 2030 هشت نیروگاه هسته ای خواهیم ساخت