مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 14:302022-11-08اقتصادي

زیرساخت صادراتی برای سیر همدان وجود ندارد


مدیرعامل تعاونی سیرکاران همدان با بیان اینکه کیفیت سیر همدان در دنیا حرف اول می زند، گفت: سیر همدان یک برند است اما زیرساخت صادرات آن را نداریم.

- میرزایی سه شنبه 17 آبان ماه در کارگروه توسعه صادرات استان همدان، با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی متقاضی سیر همدان هستند، اظهار کرد: 30 درصد سیر همدان به صورت سنتی فرآوری می شود و زیرساختی در زمینه فرآوری و صادرات آن نداریم.

وی با بیان اینکه 90 صنعت مرتبط با سیر در همدان مجوز دارد، تصریح کرد: مصرف کل این صنایع 3000 تن است در حالیکه باید به صورت تخصصی صنایع تبدیلی سیر ایجاد شود.

میرزایی با تأکید بر اینکه مشکل ما با احداث شهرک سیر حل می شد، ادامه داد: درخواست داریم مجوز اسلایس و پودر روغن گیری سیر به تعاونی سیرکاران همدان داده شود.

عضو تعاونی سیر و تولیدکننده سیر در همدان نیز با بیان اینکه سیر یک محصول استراتژیک برای کشور و استان است، گفت: سیر ارزآوری خوبی داشته و از طرفی محصول کم آب بری است اما متأسفانه امسال برای صادرات آن هیچ حرکتی نشده و سیر روی دست کشاورزان مانده است.

مظاهری با بیان اینکه 40 هزار تن سیر از 3000 هکتار از مزارع همدان برداشت می شود، افزود: سال های گذشته کشاورزان را تشویق به کشت سیر به عنوان محصولی کم آب ‎بر کردیم اما امسال کاری برای صادرات آن نشده و امروز از ما می خواهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیرساخت صادراتی برای سیر همدان وجود ندارد

زیرساخت صادراتی برای سیر همدان وجود ندارد