مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 14:352022-11-08اجتماعي

کشف جدید باستان شناسان در حوزه دریاچه ارومیه


بررسی باستان شناختی حوزه دریاچه ارومیه به کشف و شناسایی 12 محوطه استقراری متعلق به عصر مفرغ، دوران تاریخی (پارت و ساسانی) و دوران اسلامی منجر شد.

- بررسی باستان شناختی حوزه دریاچه ارومیه به کشف و شناسایی 12 محوطه استقراری متعلق به عصر مفرغ، دوران تاریخی (پارت و ساسانی) و دوران اسلامی منجر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، رضا محرابی، سرپرست هیأت باستان شناسی حوزه دریاچه ارومیه با بیان این که بررسی باستان شناختی در چهار برج ، یکی از شهرستان های تازه تاسیس استان آذربایجان غربی که در جنوب دریاچه ارومیه واقع شده، انجام شده است، اظهار کرد: منطقه مورد مطالعه با وجود داشتن موقعیت خاص جغرافیایی و برخورداری از چشم انداز ویژه طبیعی، ظرفیت های بالایی در شکل گیری و توسعه فرهنگی جوامع پیش از تاریخ و تاریخی دارد، ولی متاسفانه تاکنون مورد بررسی و شناسایی روشمند باستان شناسی قرار نگرفته و به طور کلی از نظر پژوهش های باستان شناسی، منطقه ای کم شناخته به شمار می آید.

این باستان شناس افزود: با توجه به آن شرایط، هیأتی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به این منطقه اعزام شد و محوطه را مورد بررسی باستان شناختی قرار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف جدید باستان شناسان در حوزه دریاچه ارومیه

کشف جدید باستان شناسان در حوزه دریاچه ارومیه