مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 14:452022-11-08اقتصادي

اشتغالزایی کشت زعفران برای 9هزار نفر در آذربایجان غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به روند رو به رشد کشت زعفران در استان گفت: سطح زیرکشت زعفران در اراضی این استان حدود 65 هکتار است.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به روند رو به رشد کشت زعفران در استان گفت: سطح زیرکشت زعفران در اراضی این استان حدود 65 هکتار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، اکبر کرامتی با بیان اینکه تولید زعفران از مزارع استان آذربایجان غربی در حال حاضر 200 کیلوگرم است، گفت: 120 نفر هم اکنون به عنوان بهره بردار اصلی در کشت زعفران به طور مستقیم مشغول به کار هستند.

کرامتی با اشاره به اینکه هر هکتار زراعت به طور غیر مستقیم 150 نفر روز اشتغال ایجاد می کند، افزود: کشت زعفران در آذربایجان غربی در مجموع 9 هزار نفر روز اشتغال غیرمستقیم در سطح استان ایجاد کرده است.

وی عمده ترین مشکلات زعفران کاران آذربایجان غربی را خرده مالکی و کوچک بودن اراضی زراعی عنوان کرد و گفت: هزینه های بالای تولید در این محصول به کاهش سوددهی در تولید منجر شده است.

کرامتی بیان کرد: در این راستا با هدف بالا بردن راندمان تولید و حمایت از کشاورزان، تلاش می شود که طرح ها و ایده های جدید بررسی شده و از شرکت های دانش بنیان و تولید کنندگان فعال حمایت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغالزایی کشت زعفران برای 9هزار نفر در آذربایجان غربی

اشتغالزایی کشت زعفران برای 9هزار نفر در آذربایجان غربی