مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 15:052022-11-08پزشكي

یک تن کالای تاریخ گذشته در آذربایجان غربی امحا شد


رییس اداره خوراکی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: حدود یک تن انواع کالاهای تاریخ مصرف گذشته در استان، - از چرخه مصرف خارج و امحا شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جعفر اسدزاده افزود: ازجمله اقلامی که امحا شده می توان به پنیر ریکوتا، خامه، نمک غیربهداشتی، جوش شیرین، سدیم تری پلی فسفات (از محلول های شوینده)، بنزوات سدیم (ماده نگهدارنده اقلام غذایی)، دنر مرغ و دنر گوشت اشاره کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت، در راستای مبارزه با قاچاق کالا و همچنین کنترل مراکز عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی، 35 قلم کالا در این بخش شامل انواع مواد آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، قاچاق، تقلبی و تاریخ منقضی توقیف شد.

اسدزاده ادامه داد: در یک ماه اخیر با تشدید بازرسی ها، پنج مورد مواد غذایی و آشامیدنی شامل رب گوجه فرنگی، کنسانتره انار، سبوس گندم، آرد برنج و شربت گلوکز در مجموع به میزان بیش از 33 تن توقیف شد.

رییس اداره خوراکی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: طی 240 مورد بازدید سرزده به واحدهای تولیدی شامل غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، کنترل ادواری این مراکز انجام شده و نمونه برداری از محصولات تولیدی صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک تن کالای تاریخ گذشته در آذربایجان غربی امحا شد

یک تن کالای تاریخ گذشته در آذربایجان غربی امحا شد