مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 15:102022-11-08اقتصادي

ارتقا گردشگری با ارزش آفرینی بافت های تاریخی در اصفهان


مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به وجود 230 هکتار بافت فرسوده در این منطقه، گفت: به دنبال اجرای طرحی برای ارزش آفرینی بافت تاریخی هستیم تا بتوانیم با افزایش ارزش بافت های تاریخی، - چرخه گردشگری در منطقه را ارتقا دهیم.

میثم بکتاشیان، امروز (سه شنبه، 17آبان ماه) در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه منطقه یک قدیمی ترین و مرکزی ترین منطقه اصفهان است که از شمال به خیابان فروغی، غرب خیابان چهارباغ، جنوب خیابان شهید مطهری، شرق اتوبان خرازی متصل می شود، اظهار کرد: بیشترین مساحت بافت اثرگذار شهر در منطقه یک قرار دارد.

مساحت منطقه یک شهرداری اصفهان حدود 810 هکتار است و دارای 230 هکتار بافت فرسوده، 119 بافت تاریخی، 11 محله ریشه دار مانند جامی، خرم، علی قلی آقا، عباس آباد، صائب و شازده ابراهیم است.

وی با اعلام اینکه حدود 30 درصد از بافت جغرافیایی منطقه یک بافت فرسوده است، افزود: حدود 260 گلوگاه به واسطه وجود بافت فرسوده در منطقه یک ایجاد شده است.

سرانه کل فضای سبز جغرافیایی منطقه یک نیز حدود 430 هزار مترمربع و سرانه هر نفر از این فضا حدود 6.

9 است که سرانه خوبی نیست.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به ثبت رتبه سوم سفر شهری به نام منطقه یک، توضیح داد: منطقه یک دارای مقصد سفرهای شهری و گردشگری فراوان ازجمله بیمارستان ها، درمانگاه ها، هت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقا گردشگری با ارزش آفرینی بافت های تاریخی در اصفهان

ارتقا گردشگری با ارزش آفرینی بافت های تاریخی در اصفهان