مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 15:252022-11-08اقتصادي

ارتقای گردشگری با ارزش آفرینی بافت های تاریخی در اصفهان


مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به وجود 230 هکتار بافت فرسوده در این منطقه، گفت: به دنبال اجرای طرحی برای ارزش آفرینی بافت تاریخی هستیم تا بتوانیم با افزایش ارزش بافت های تاریخی، - ایسنا/اصفهان مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به وجود 230 هکتار بافت فرسوده در این منطقه، گفت: به دنبال اجرای طرحی برای ارزش آفرینی بافت تاریخی هستیم تا بتوانیم با افزایش ارزش بافت های تاریخی، چرخه گردشگری در منطقه را ارتقا دهیم.

میثم بکتاشیان، امروز (سه شنبه، 17آبان ماه) در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه منطقه یک قدیمی ترین و مرکزی ترین منطقه اصفهان است که از شمال به خیابان فروغی، غرب خیابان چهارباغ، جنوب خیابان شهید مطهری، شرق اتوبان خرازی متصل می شود، اظهار کرد: بیشترین مساحت بافت اثرگذار شهر در منطقه یک قرار دارد.

مساحت منطقه یک شهرداری اصفهان حدود 810 هکتار است و دارای 230 هکتار بافت فرسوده، 119 بافت تاریخی، 11 محله ریشه دار مانند جامی، خرم، علی قلی آقا، عباس آباد، صائب و شازده ابراهیم است.

وی با اعلام اینکه حدود 30 درصد از بافت جغرافیایی منطقه یک بافت فرسوده است، افزود: حدود 260 گلوگاه به واسطه وجود بافت فرسوده در منطقه یک ایجاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای گردشگری با ارزش آفرینی بافت های تاریخی در اصفهان

ارتقای گردشگری با ارزش آفرینی بافت های تاریخی در اصفهان