مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 15:302022-11-08اقتصادي

یکپارچه سازی داده ها در تحقیقات سلامت به افزایش بهره وری منجر می شود


رییس مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات وزارت بهداشت، فقدان سیاست گذاری واحد در خصوص ساختارها، اولویت بندی، بهره برداری، پراکندگی منابع اطلاعاتی، - رییس مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات وزارت بهداشت، فقدان سیاست گذاری واحد در خصوص ساختارها، اولویت بندی، بهره برداری، پراکندگی منابع اطلاعاتی، مالکیت معنوی و اصول محرمانگی داده های حوزه سلامت را به عنوان آسیب های این حوزه برشمرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر یاراحمدی با بیان این که اخیرا دستورالعمل واحدی در خصوص تشکیل کمیته های علمی تحقیقات و فناوری به تصویب شورای مدیران معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت رسیده است، افزود: فلسفه تشکیل کمیته های علمی استفاده از ظرفیت کارشناسان حوزه های تخصصی مانند بانک های داده و استانداردسازی است.

در حال حاضر فرآیندی برای بهره برداری و استفاده از داده های موجود نداریم، یکپارچه سازی در این حوزه منجر به افزایش بهره وری می شود.

وی با اشاره به اینکه خروجی کمیته های علمی در اختیار شورای عالی تحقیقات سلامت قرار می گیرد، تصریح کرد: با استناد به مستندات و تصمیمات اتخاذ شده در کمیته های علمی، مصوباتی در شورای عالی تحقیقات در خصوص داده ها و اطلاعات سلامت به تصویب می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکپارچه سازی داده ها در تحقیقات سلامت به افزایش بهره وری منجر می شود

یکپارچه سازی داده ها در تحقیقات سلامت به افزایش بهره وری منجر می شود