مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 16:452022-11-08اجتماعي

نقشه جامع علمی کشور روزآمدسازی می شود


دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور از روزآمدسازی این نقشه خبر داد و گفت: با توجه به رشد علمی و نیازهای جدید کشور نقشه جامع علمی نیاز به روزآمد سازی داشت که این کار در دستور کار قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، منصور کبگانیان بعدازظهر امروز در حاشیه یکصد و شصت و هشتمین جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور با ارائه گزارشی از جلسه گفت: در این جلسه گزارش علم و فناوری ارائه شد، همچنین نتایج عملکرد دانش آموزان ایرانی در آزمون های بین المللی در دو حوزه ریاضیات و خواندن و نوشتن به زبان ملی همان کشور مورد بررسی قرار گرفت.

این آزمون هر ساله برگزار می شود، آمارهایی که به دست ما رسیده بسیار نگران کننده است بر همین اساس ما به وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده ایم که یک گزارش در این خصوص ارائه کند.

در حال حاضر کشور ایران جزو 50 کشور شرکت کننده در این آزمون است.

وی در ادامه افزود: موضوع دیگری که در این جلسه بحث شد در خصوص وظایف سازمان سنجش و آموزش کشور بود که یکی از وظایف اصلی این سازمان نظارت بر کیفیت آموزش و پرورش و آموزش عالی بود که مغفول مانده است و سازمان سنجش بیشتر درگیر کنکور بوده است.

بنابراین این نگرانی وجود داشت برای همین خواستیم این موضوع در اساسنامه سازمان سنجش اصلاح شود و در این زمینه مذاکراتی انجام دادیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه جامع علمی کشور روزآمدسازی می شود

نقشه جامع علمی کشور روزآمدسازی می شود