مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 17:052022-11-08اقتصادي

80 درصد دامداری های خوزستان سنتی است


رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به سنتی بودن 80 درصد دامداری های استان گفت: برنامه پیشگیری از پنج بیماری از امروز در خوزستان آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید رحمت الله پریچهر ظهر امروز سه شنبه در مانور ملی محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم و سخت گذر و عشایر پذیر خوزستان بیان کرد: خوزستان با دارا بودن 6 میلیون واحد دامی یکی از استان های مهم در زمینه تولید محصولات دامی است.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از محصولات دامی در حوزه دام های سبک در خوزستان تولید می شود، افزود: حدود 80 درصد دامداری های استان سنتی هستند؛ بنابراین با توجه به اینکه عشایر به پرورش دام مشغول هستند، برنامه پیشگیری از 5 بیماری از امروز در خوزستان آغاز شد تا در وهله اول پیشگیری و سپس به درمان بیماری ها پرداخته شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: تلاش شده که میزان تولیدات دامی در خوزستان به نحوی مدیریت شود تا در دو سال آینده همه نیازهای پروتیینی و لبنیات در استان تولید شود.

پریچهر گفت: دامپزشکانی که در مناطق مختلف خوزستان در این راستا حرکت می کنند با این رزمایش ملی مانند همیشه به دام پروران کمک می کنند تا سلامت و بهداشت دام که تضمینی بر کمیت و کیفیت محصولات تولیدی است، فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد دامداری های خوزستان سنتی است

80 درصد دامداری های خوزستان سنتی است