مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 22:502022-11-08سياسي

فعالیت بیش از 800 کتابخانه روستایی در مناطق محروم کشور


دبیر کل کتابخانه های عمومی کشور گفت: بیش از 800 کتابخانه روستایی و 40 کتابخانه سیار برای پوشش خدمات در مناطق کمتر توسعه یافته کشور مشغول فعالیت هستند و تقویت فضای تخصصی کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی در دستور کار قرار دارد.

- مهدی رمضانی شامگاه سه شنبه 17 آبان 1401 در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر شبکه گسترده ای از کتابخانه های عمومی در کشور داریم که 60 نوع خدمت به مخاطبان خود ارائه می دهند.

وی افزود: 800 کتابخانه روستایی و 40 کتابخانه سیار برای پوشش خدمات در مناطق دور افتاده در کشور مشغول فعالیت هستند و تقویت فضای تخصصی کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی در دستور کار قرار دارد.

رمضانی تصریح کرد: کتابخانه های روستایی تنها پایگاه فرهنگی روستا و مرکز مبادلات اجتماعی محسوب می شوند و با تغییر رویکردی که در نهاد کتابخانه های عمومی کشور به وجود آمده، کتابخانه های عمومی به پایگاه فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده اند.

این مسئول ادامه داد: امروز در دنیا آن تصور سنتی از کتابخانه عمومی به عنوان مکانی که صرفاً کتاب امانت می دهد و از سالن مطالعه آن استفاده می شود، تغییر کرده و کتابخانه ها تبدیل به یک مرکز فرهنگی اجتماعی شده اند که حول محور کتاب و اطلاع رسانی فعالیت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت بیش از 800 کتابخانه روستایی در مناطق محروم کشور

فعالیت بیش از 800 کتابخانه روستایی در مناطق محروم کشور