مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 01:552022-11-08بين الملل

کانال بن گوریون؛آیا اسراییل از پروژه نیل تا فرات دست برداشته است؟


رژیم صهیونیستی در تلاش است با ایجاد یک آبراهه جدید از دل اراضی اشغالی، دریای سرخ را به دریای مدیترانه مرتبط ساخته و درآمدهای هنگفت کانال سوئز را از آنِ خود کند.

- خبرگزاری مهر -گروه بین الملل: چند روز پیش در روز سوم نوامبر 2022 رژیم صهیونیستی از آغاز روند ایجاد کانال یا همان آبراهه بن گوریون خبر داد که دریای سرخ را به دریای مدیترانه مرتبط می سازد.

اعلام این خبر موجب نگرانی برخی کشورهای همسایه رژیم صهیونیستی، به ویژه مصر و اردن شده است چرا که گفته می شود کانال بن گوریون در صورت راه اندازی کامل به رقیبی جدی برای کانال سوئز تبدیل می شود.

البته رژیم صهیونیستی طرح ایجاد کانال بن گوریون را چند سال پیش به صورت علنی اعلام کرده بود، اما با اعلام رسمی روند ساخت آن این مساله بیش از پیش جدی شده است.

منابع آگاه اعلام کردند که روند ایجاد این آبراهه نهایتاً تا طی دو ماه آینده به طور رسمی آغاز می شود.

در این گزارش در نظر داریم ضمن اعلام مشخصات این آبراهه، ضررهای احتمالی آن برای کشورهایی نظیر مصر و اردن را بررسی کنیم: هدف از ایجاد کانال بن گوریون چیست؟ تجارت دریایی برای رژیم صهیونیستی از دیرباز اهمیت راهبردی فوق العاده ای داشته است، به ویژه اینکه 90 درصد از تجارت خارجی اسراییل با کشورهای مختلف جهان از طریق دریا انجام می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانال بن گوریون؛آیا اسراییل از پروژه نیل تا فرات دست برداشته است؟

کانال بن گوریون؛آیا اسراییل از پروژه نیل تا فرات دست برداشته است؟