مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 08:052022-11-09اقتصادي

دشت های ترکمن صحرا پیشگام در تولید/ شترداران نیازمند حمایت هستند


صنعت شترداری ظرفیتی کارآفرین و ارزآور بوده و سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی آن می تواند این صنعت را به گنجینه ای از محصولات متنوع تبدیل و خشکسالی را از تهدید به فرصت بدل کند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- مریم شریفی: پرورش شتر طی سال های اخیر به عنوان یکی از پرسودترین بخش های دامداری در کشور مورد توجه قرار گرفته است، این حیوان به دلیل شرایط خاص فیزیکی توانایی زندگی در شرایط سخت را داشته و پرورش آن در مناطق شمال و شمال شرقی گلستان هم رواج دارد.

شتر به علوفه بسیار کم، آب اندک، عرصه وسیع بیابانی نیاز داشته و در برابر بیماری ها و همچنین اختلاف دما بسیار مقاوم است.

با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مساحت شمال استان گلستان را مناطق خشک و بیابانی تشکیل می دهد، با اندک توجه به ایجاد زیرساخت و حمایت از مردم، پرورش شتر می تواند به بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی بومیان کمک کند.

پرورش این حیوان به دلیل سازگاری با شرایط مناطق خشک و بیابانی، مشکلات سایر دام ها از جمله کمبود و یا نبود نهاده های خوراکی و دامی را نداشته در نتیجه راحت تر می توان آن را نگهداری کرد.

همچنین توانایی بالای تحمل کم آبی، تغذیه از علوفه های خشک و گیاهان مرتعی و بیابانی، هزینه های درمانی کم در مقایسه با سایر دام ها، متابولیسم پایین، افزایش وزن روزانه مناسب و دوره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشت های ترکمن صحرا پیشگام در تولید/ شترداران نیازمند حمایت هستند

دشت های ترکمن صحرا پیشگام در تولید/ شترداران نیازمند حمایت هستند