مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 09:152022-11-09بين الملل

حقوق بین الملل دستخوش سیاسی کاری در راستای اهداف تروریست ها


سه سال از دستگیری حمید نوری به اتهام مشارکت در اعدام زندانیان سیاسی مجاهدین خلق و گروه های سیاسی چپ در تابستان سال 1367 می گذرد در حالی که دادگاه سوئد و مقامات قضایی این کشور هنوز نسبت به انتقادات جدی درباره چرایی و ماهیت تشکیل این دادگاه و حکم صادر شده پاسخی جدی نداده اند.

- سه سال از دستگیری حمید نوری به اتهام مشارکت در اعدام زندانیان سیاسی مجاهدین خلق و گروه های سیاسی چپ در تابستان سال 1367 می گذرد در حالی که دادگاه سوئد و مقامات قضایی این کشور هنوز نسبت به انتقادات جدی درباره چرایی و ماهیت تشکیل این دادگاه و حکم صادر شده پاسخی جدی نداده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید نوری 18 آبان 1398 (نهم نوامبر 2019) به محض ورود به فرودگاه آرلاندا در استکهلم سوئد به اتهام مشارکت در اعدام زندانیان سیاسی در سال 1367 توسط پلیس این کشور بازداشت شد.

بنا بر گزارش منابع ایرانی و خانواده حمید نوری، وی از زمان بازداشت تاکنون در سلول انفرادی و در شرایط کاملا غیرانسانی نگه داری می شود و با وجود پیگیری های انجام شده از سوی دولت ایران، وکلا و خانواده وی، محدودیت های غیر قانونی اعمال شده همچنان ادامه دارد تا جایی که وی حتی امکان دسترسی به چشم پزشک برای رسیدگی به آسیب ایجاد شده برایش را ندارد و یا حق مطالعه نیز از وی سلب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق بین الملل دستخوش سیاسی کاری در راستای اهداف تروریست ها

حقوق بین الملل دستخوش سیاسی کاری در راستای اهداف تروریست ها