مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 09:252022-11-09اقتصادي

تولید 40 کیلوگرم زعفران از اراضی بروجرد


مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از تولید 40 کیلوگرم زعفران از اراضی شهرستان خبر داد.

- جواد گودرزی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال 40 کیلوگرم زعفران از 20 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی تصریح کرد: تسهیلات کاشت زعفران در صورت دارا بودن شرایط در قالب تسهیلات تبصره 18 طبق یونیت کاست سال 1401 برای کاشت یک هکتار زعفران با تعهد کاشت چهار تن پیاز در هکتار مبلغ 480 میلیون ریال با نرخ سود 10 درصد و زمان بازپرداخت 5 ساله با سررسید سالیانه است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 35 درصد جمعیت شهرستان بروجرد روستایی هستند و به کار کشاورزی اشتغال دارند، کشت این محصول در اشتغال و درآمد بیشتر آن ها تأثیرگذار بوده و هم اکنون تعداد بهره برداران زعفران 39 نفر است.

گودرزی با بیان اینکه متوسط برداشت زعفران در هر هکتار 2 کیلوگرم است، اضافه کرد: هر هکتار از اراضی کشت زعفران نیازمند چهار تا پنج تن پیاز زعفران است که بعد از گذشت 2 سال از کشت به مدت هفت سال محصول زعفران تولید خواهد شد.

وی بیان کرد: زراعت زعفران در شهر بروجرد و روستاهای آن در سال های اخیر رونق خوبی گرفته و این در حالی است که قدمت کشت این محصول در لرستان طولانی تر از خراسان است و این محصول به دلیل طعم، بو و رنگ خاصی که ایجاد می کند در صنعت غذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 40 کیلوگرم زعفران از اراضی بروجرد

تولید 40 کیلوگرم زعفران از اراضی بروجرد