مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 09:302022-11-09پزشكي

کودکان زیر 12 ماه و بزرگسالان بالای 65 سال مواظب ابتلا به آنفلوآنزا باشند


بیشتر افرادی که به آنفلوآنزا مبتلا می شوند می توانند در خانه درمان شوند و اغلب نیازی به مراجعه به پزشک ندارند.

- ایسنا/لرستان یک فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: بیشتر افرادی که به آنفلوآنزا مبتلا می شوند می توانند در خانه درمان شوند و اغلب نیازی به مراجعه به پزشک ندارند.

علی امیری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آنفلوآنزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد شامل بینی، گلو و ریه ها را مورد تهاجم قرار می دهد.

وی با اشاره به این که در بیشتر افراد آنفلوآنزا به خودی خود برطرف می شود، افزود: اما گاهی اوقات آنفلوآنزا و عوارض آن می تواند کشنده باشد.

امیری ادامه داد: افرادی مانند کودکان خردسال زیر 5 سال و به ویژه کودکان زیر 12 ماه، بزرگسالان بزرگ تر از 65 سال، ساکنان خانه های سالمندان و سایر مراکز مراقبت طولانی مدت، زنان باردار و تا مدت زمان دو هفته پس از زایمان، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف با بیشترین خطر بروز عوارض جانبی آنفلوآنزا همراه هستند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی عنوان کرد: آنفلوآنزا در ابتدا ممکن است با داشتن علائمی مانند آبریزش بینی، عطسه و گلودرد مشابه سرماخوردگی به نظر برسد، اما سرماخوردگی معمولاً به آرامی بروز می کند در حالی که آنفلوآنزا به طور ناگهانی روی می دهد و با اینکه سرماخوردگی می تواند آزاردهنده باشد، ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان زیر 12 ماه و بزرگسالان بالای 65 سال مواظب ابتلا به آنفلوآنزا باشند

کودکان زیر 12 ماه و بزرگسالان بالای 65 سال مواظب ابتلا به آنفلوآنزا باشند