مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 09:452022-11-09پزشكي

رژیم گیاهخواری منافع و مضرات


برخی با هدف زندگی سالم تر رژیم غذایی خود را تغییر داده و با حذف محصولات با منشاء حیوانی، موادغذایی گیاهی را جایگزین می کنند؛ اما همواره این سئوال وجود دارد که رژیم های غذایی مبتنی بر پایه گیاهی، - می تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان را تامین کرده و موجب برخورداری از سلامت شود؟ یک کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی موادغذایی در علوم پزشکی شیراز، به ایسنا گفت: انواع مختلفی از رژیم غذایی گیاهی وجود دارد؛ در بعضی از این رژیم ها، استفاده از موادغذایی با منشاء حیوانی منعی ندارد اما در بعضی دیگر، افراد کلا از مصرف مواد حیوانی، امتناع می کنند.

زهره فیروزی گفت: در رژیم غذایی گیاهخواران، از ماهی گیاهخواری، ماکیان گیاهخواری، شیر _ تخم مرغ گیاهخواری تا انواعی که نه تنها گیاهخوار هستند، بلکه گیاهان را به صورت خام مصرف می کنند، وجود دارد، اما یکی از متعادل ­ ترین رژیم های گیاهخواری، شیر _ تخم مرغ گیاهخواری است که در آن فرد لبنیات و تخم مرغ را به عنوان منبع پروتیینی دریافت می کند.

این کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی موادغذایی خاطرنشان کرد: اگر برای رژیم گیاهخواری درست برنامه ریزی شود، می تواند رژیم کاملی باشد؛ اما اگر در آن زیاده روی شود، فرد را در معرض خطر کم خونی فقر آهن، کاهش وزن و برخی کمبودهای دیگر قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم گیاهخواری منافع و مضرات

رژیم گیاهخواری منافع و مضرات