مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 10:002022-11-09فرهنگي

اکتشافات رها شده بندر ساسانیِ خلیج فارس


رییس انجمن علمی باستان شناسی ایران گفت: تمام یافته های بندر باستانی سیراف و نیز آنچه در گنجینه موزه ملی است، در این سال ها بدون مطالعه و بررسی رها شده اند و بعضاً جامعه پژوهشی از وجود آن ها مطلع نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد اسماعیل اسمعیلی جلودار که سرپرست کاوش بندر باستانی سیراف بوده است، به عنوان دبیر علمی همایش میراث فرهنگی و هنری سیراف در پهنه خلیج فارس که قرار است از سوی پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر در بهار سال 1402 برگزار شود، درباره وضعیت بندر باستانی سیراف توضیح داد: کاوش ­های باستان شناسی سیراف قبل از انقلاب اسلامی ایران، مشترک توسط باستان­ شناسان ایرانی و انگلیسی انجام گرفته و آثار و اشیاء بدست آمده از آن به دو موزه اصلی انگلستان (موزه بریتانیا) و موزه ملی ایران منتقل شده اند.

از سویی، پس از انقلاب در دو فصل، کاوش هایی در این منطقه انجام شده که به عنوان سرپرست هیأت باستان شناسی به کاوش در سیراف مشغول بوده ام.

مجموع تمام آن یافته ها و نیز آنچه که در گنجینه موزه ملی است در این سال ها بدون مطالعه و بررسی رها شده اند و بعضاً جامعه پژوهشی از وجود آن ها مطلع نیست، به همین سبب پیشنهاد تهیه کتاب کاتالوگ این اشیاء به پژوهشکده هنر فرهنگستان داده شد و پس از مشورت با موزه ملی ایران و استقبال رییس کل این موزه، مقدمات انجام این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکتشافات رها شده بندر ساسانیِ خلیج فارس

اکتشافات رها شده بندر ساسانیِ خلیج فارس