مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 11:002022-11-09پزشكي

چرا در شرایط کمبود، داروها ترخیص نشدند؟!


درحالی که کمبود اقلام مختلف دارویی نفس بیماران را تنگ کرده است، مسئولان گمرک و سازمان انبارهای عمومی ضمن ارائه آماری درمورد ترخیص دارو و مواد اولیه، - دلایل احتمالی رسوب داروها را تشریح کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اخباری از کمبود داروهای مختلف در کشور به گوش می رسد؛ به طوریکه بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی اخیرا اعلام کرده است که کمبود دارو طی هفته ها و روزهای اخیر سلامت عمومی کشور را تهدید کرده است.

بر این اساس، به نظر می رسد 98 تن دارو، سرم، مواد اولیه دارویی و امثالهم در انبارهای عمومی موجود هستند که چالش هایی از جمله اعتبارات و مجوزهای لازم بر سر آن ها سنگینی می کند.

آمار واردات دارو و مواد اولیه شیمیایی در هفت ماه نخست سال جاری در این راستا، ابوالفضل اکبرپور - مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آمار واردات دارو و مواد اولیه شیمیایی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری را 31 مهرماه، بیش از 2240 تن از محصولات دارویی مندرجات ذیل یادداشت فصل 30 جداول پیوست آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات به ارزش بیش از 822 میلیون دلار وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از 660 تن مواد اولیه شیمیایی مندرجات ذیل یادداشت فصل 29 جداول پیوست آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات به ارزش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا در شرایط کمبود، داروها ترخیص نشدند؟!

چرا در شرایط کمبود، داروها ترخیص نشدند؟!