مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 11:152022-11-09اقتصادي

تلاش برای حل مشکلات اکولوژیکی دریای خزر جدی تر می شود


تفاهم نامه همکاری بین حوضه آبریز رودخانه اترک و حوضه های شمالی و موسسه تحقیقات آب به منظور حل مشکلات هیدرولیکی و اکولوژیکی دریای خزر به امضا رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شرکت مدیریت منابع آب ایران، این تفاهم نامه همکاری با حضور ارسلان هاشمی رییس حوضه آبریز رودخانه اترک و حوضه های شمالی و محمدرضا کاویان پور رییس مؤسسه تحقیقات آب به امضا رسید.

ارسلان هاشمی رییس حوضه آبریز رودخانه اترک و حوضه های شمالی در این باره گفت: تعامل و همکاری حوضه رودخانه اترک و حوضه های شمالی و مرکز بین المللی مطالعات دریای خزر مؤسسه تحقیقات آب می تواند موجب نگاه جامع نگر به مشکلات و معضلات هیدرولیکی و اکولوژیکی این دریا و تلاش برای حل مسائل با نگاه به الزام های توسعه پایدار منطقه و حفظ زیست بوم خشکی، ساحل و دریا داشته باشد.

تفاهم نامه ذکر شده محورهای زیر از جمله نیاز زیست محیطی دریای خزر و تالاب های ساحلی درون سرزمینی، راهکارهای علمی و عملی احیا تالاب میان کاله و فرصت ها و چالش های احداث مخازن ساحلی دریای خزر را در برمی گیرد.

همچنین تعیین محل، عمق و شرایط برداشت آب دریا برای مصارف با و بدون نمک زایی، اثر پیشروی و پس روی دریا بر تبادل های آب و مخازن آبرفتی، اثر پس روی دریا برآورد رسوبی رودخانه ها و ضرورت یا عدم ضرورت بازنگری برآورد رسو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای حل مشکلات اکولوژیکی دریای خزر جدی تر می شود

تلاش برای حل مشکلات اکولوژیکی دریای خزر جدی تر می شود